Wednesday, November 27, 2013

Perpisahan....

Kadang2 mmg aku jelik...
Kadang2 mmg aku nyampah...
Kadang2 aku rimas...

Tp atas dasar seorg sahabat... dia ttp aku sayang walau aperpun yg berlaku... dia la sahabat susah dan senang....

Tp hakikat nyew setelah sekian lama dia menjadi jiran... akhirnyew today adalah hari terakhir dia akan jd jiran aku...

Walau bukan lamer mana aku bersama dia... tp kerana dia aku belajar cekal hati... kerana dia aku belajar ignore aper kater orang... kerana dia aku lebey tabah... kerana dia juga aku kdg2 menjadi lebey berpendirian...

Dia pernah buat aku di benci oley semua org di marina...
Dia pernah membawa cerita aku berlagak bossy... berlagak giler kuaser... berlagak kaya... bercerita keburukan kengkawan...
Dia pernah buat aku raser di hargai bekerja  di marina... raser di sayangi... raser selesa dan bahagia...
Dia pernah buat aku menanges teresak2 tersedu sedan di dlm surau...
Dia pernah buat aku raser serba salah tatkala aku di beri perhatian yg lebey...
Dia juga pernah buat aku raser bersemangat tok terus berjuang demi bangsa melayu... demi staff2 yg da lama di tindas...

Dia adalah teman yg selalu bergossip...
Dia adalah teman yg selalu berahsia dengan aku...
Dia adalah teman yg selalu dengar aku bercerita walaupun hakikat nyew dia benci dgr suara aku...
Dia adalah teman yg penah berkongsi masalah dengan aku...
Dia jua teman yg selalu berkongsi cerita tentang anak... muqri harraz... sedap nama tue...

Sejauh mana ikhlas nyew hati dia berkawan dengan aku... hanya Allah yg tahu... tp hakikat nyer aku sayang dia... aku hargai kehadiran dia sebagai seorg teman yg pernah mencorakkan sejarah dlm hidup aku...

Demi Allah aku bersujud setiap mlm tatkala aku ketahui aku mengandungkan anas. Sebab aku tahu dia punya kepingin memiliki cahaya mata... setiap mlm aku bersujud utk dia sbb aku nak bg dia rasa nikmat menjadi seorg ibu... alhamdulillah saat dia inform dia lekat aku menitikkan air mata...syukur teramat sgt sbb Allah makbulkan doa aku... mungkin dia tak tahu tp cukup la sekadar aku meluahkan di sini... mungkin aku salah seorang yg mendoakan tok dia... syukur ya Allah... aku pgg satu jer.. mak selalu ckp doa ibu mengandung itu sgt mustajab......

Esok lembaran baru tuk aku di opis. Bersendirian tnp dia... tinggal la pn hr dan juga mek... kami bertiga dan juga akina d bawah... hidup harus d teruskan walau aper jua keadaan sekalipun... aku doakan dia bahagia bersama suami dan anak tercinta...

Buat kliza... sekiranyew akk terbaca luahan isi hati ini... sy mintak maaf bebanyak... sy syg akak.. harap persahabatan ini akan kekal hingga ke jannah... walau hakikat nyew sy tau akak sememangnyew tak suker sy n boley d kira agak membenci sy...

Sy tau sy sering d pulaukan... sy sering d abaikan.. sy tau akak selalu berkata sesuatu ttg sy d blakang bersama group akak. Tp demi Allah sy x amik pot. Terima kasih kerna jdkan sy bahan tok bercerita... sy akui terkadang x sedar diri. Mungkin kesalahan tu wujud dr sy kalo tak manakan pokok boley bergoyang... dlm x sedar menyebabkan akak benci sy... semoga kiter bakal d beri peluang tok bertemu kembali... best of luck in your near future....

Agios...

1 comment:

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers