Thursday, July 26, 2012

My Last Intention for baby...

perancangan untuk memberi susu ibu secara exclusive...:p

korang ader niat tak yg sama mcm aku?
aku harap Allah izinkan aku tok nyusu kan baby MAH sehingga baby berusia setahun setengah at least...
macam abg adam dulu aku berjaya...

tp maser tu en hubby kurang support bab perahan susu ni..
plus knowledge aku tentang penyimpanan dan proses pumping yg cetek..
so nak fight pun macam tak ader makna...
hahahhaa....=)

maser adam dulu aku pump secare mamet jer..
means tak ader stok gelen2 pun...
pump today tok pakai esok...
kalo tak cukup topup ngn susu formula kengkadang,

sbb sehari dulu aku mampu pump dua botol besar penuh.
maser adam da masuk umo setahun sengah aku da muler penat n bosan sbb hasil makin kurang.

so bermula la era adam with susu formula n BF ngn aku d sebelah malam sahaja..
tp adam ni problem cket sbb dia kurang nak susu formula.
tiap kali ptg balik dari umah baby sitter macam org kelaparan terus bukak baju aku cari tekk... tp aku bukak jew sbb aku tau dia rindukan aku... hahahaha...

n hopefully dengan persedian fizikal n mental kali ni, aku mampu beri yg terbaik tok baby...=)
banyak faedah nyer kan kalo aku pumping....

kalo nak d compare kan dari segi wang dan juga khasiat..
bergelen2 lebey baik susu ibu ni kan...
moga en hubby akan terus support niat murni si isteri ni plus dapat berkat dan rahmat dari Allah...

setiap usaha kena balik pada yg mencipta..
moga segala nyer d permudahkan...=)


Spectra DEW 350 Electric Breast Pump



p/s: tunggu en hubby transfer duit aku akan terus ngap breast pump ni... sayang masuk cecepat yer... tak lama lg ayg da nak meletop... kang kempunan ayg nak berpumping di dalam pantang...=)

1 comment:

-Sara- said...

insyaAllah dpt..saya pon sekarang fight utk full bf..bby dh 8bln lebih takat ni alhamdulillah rezeki full bf lagi :)

**cantik ah pump spectra 3 tuu yg baru eh?

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers