Monday, May 28, 2012

✗ Terniat Nak Nunjuk2....



Korang teruja ker tengok? Hahaha!
Aku lg la teruja...
Tp ikhlas dr lubuk hati aku x terniat nk nunjuk... Cukup la sekadar mlepas kan gian sbb maser adam dulu aku x dpt sumer nie...
Bukan x mampu, tp lebey d sekat...
Syukur alhamdulillah, kali ni aku dpt wat preparation tnp ader sebarang halangan...
Td MIL, SIL n FIL singgah umah... Kebetolan kain yg semalam aku jemur x angkat lagi... Da la sumer baju tok baby... Then teruja la mereka2 melihat nyew... Serba salah gak aku d wat nyer... Sbb aku takut mereka anggap aku nak nunjuk. Takut mereka anggap, naper x beli lebey sbb da tau SIL pun nak meletop gak...
Namun, bukan aku xmau hebah kan or beli lebey, tp aku lebey pada kang aku beli kater berlagak... Aku xnak la d anggap bukan2... Lg pun aku bukan nyer kaya nak d bandingkan ngn SIL, dia org gomen... Aku ni aper la sgt. Keja swasta n gaji aku separoh dr SIL. Itu hakikat kehidupan aku... Wlw pun aku sering d bahan, tp aku syukur aku pny rezeki dgn penat lelah aku sendiri.
Alhamdulillah hubby sgt memahami aku for dis time. Dia x marah2 aku biler aku tunjuk aku spend for itu n ini... Tambahan biler dgr MIL wat preparation for baby SIL. N nothing for our baby. Aku x marah, cumer sedikit terkilan jew :-( Tp aku sendiri x kisah sgt sbb masa adam dulu pun, cucu sulong nothing special preparation for adam. Yer la aku ni bukan calon menantu pilihan. Sekadar menerima aku adlh isteri pada anak lelaki mereka...
Time adam dulu lg la, hubby sendiri akui sedikit berkecil hati... Bukan aper, dia ingatkan adelah sedikit preparation yg family dia buat sehingga kan hubby byk sekat acapkali aku nak membeli... Dgn alasan ✗ yah beli, MIL akan siap kan sumer... Tp biler tiber hari yg d nanti sumer nyer xda. Syukur byk brg2 ader gak la kakak2 aku bg. So adam byk pakai brg recycle. Ralat gak aku. Kekurangan bukan sbb x mampu dr segi wang tp keadaan x mengizinkan... Sama gak macam preparation tok baby, bukan aku nak megah or nunjuk2 aku beli itu aku beli ini. Tp cukup la sekadar baby tau yg aku sgt teruja nunggu kelahiran dia. For me he deserve tok sumer yg aku buat ni...
Harap2 nanti biler baby da besar, terbaca diary aku ni dia akan lebey menghargai susah payah n lelah aku n hubby korban kan tok baby n abg adam...
Then, biler da nengok SIL n MIL teruja dengan brg2 baby, aku pun kasi la link2 kat maner aku menghabeskan duit. X sampai hati tgk muker SIL n MIL td. SIL siap soh aku order kan tok dia lg... Aku pun dgn rela hati mengiya kan, then aku soh la dia pilih mana yg dia nak... InsyaAllah, kalo da dpt aper yg SIL nak, nnt aku tolong order kan...
Hubby da kuar main badminton plus nunggu tuan pengarah jabatan laut sampai.. Penat drive sepanjang hari x habes lagi da kena duty lg.. :-)
"Feeling stupid today..someone used me for their own purpose.."
>>> Sj nak quote kan my hubby feeling today.... Kalo nak tau sbb cari punca nyew kat entry sebelom nie ea...
Pesanan penaja buat hubby : biar la org susah n sakit kan hati kiter today, insyaAllah esok lusa sinar keemasan tok kiter bakal menjelma....
Ayg tau abg da baca aper yg ayg tulis... Juz to say dat i really love you!

<ZuraZari> Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

6 comments:

adyna said...

Kite buat ape yg kite nk buat, je kang kte gak kna bt

mamazana said...

cantiknya barut tu!beli online kat mana? mamazana nyer EDD on 30 jun. nak cari jgk la selai dua... hehehehe

pasal MIL & SIL tu, zura wat dek je... susah nak senang kan hati org ni...sabar byk2 ye.... take care.

amiey lee said...

zura takpa bawak byk bersabar..tak kisah menntu pilihan ke bukan ke yng penting kta ikhlas...

kalau mil tak nmpak..Allah tahu kta ikhlas kan... kita paham situasi zura... tapi kta layan ajala.... huhu alhdmulillah skrg things getting better n better...

Sidratul Muntaha said...

kebahagian kita,kita yg cipta dik..
orang yg dengki tu..
biarkanlah..
Allah lebih mengetahui

ieda said...

comelnya.warna warni.bulan depan nak start membeli jugak

NurShahFamily said...

hope awk lebih tabah ye... mmg susah nak puaskan hati semua org.. yg paling penting pasangan kita faham kita lebih dr org lain...

upddate guna bb pun bo gini panjang ye hehehehe

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers