Friday, February 24, 2012

AbG AdaM : 2 TaHuN 4 BuLaN....

Alhamdulillah.....

da semakin besar da abg adam... 

da semakin byk sangat kerenah yg kadang2 ibu n ayah kurang sabo.... tp aper kan dayer... anak kesayangan... terpaksa la d gagahkan jugak melayan nyer....

hari ni adam genap 2 tahun 4 bulan... macam2 plan muler2 nak buat nak celebrate besday adam... at last jalan buntu gak yg terpaksa d tempoh... dan akhir nyer, aku dan en somi amik kater sepakat tok wat big celebration... "konon sangat la big big big kan......

insyaAllah maser masuk umah baru nnt... n insyaAllah dat time adeq adam pun da lahir.... RUMAH BARU?... will update soon... kengkangan maser buat aku jarang mengupdate d sini....

****alasan semater2...:P... wakakaaaa.......


ni gambar terkini aku setelah aku memboncit adeq adam selama 4 bulan.... hihi... kali ni aku raser cam peyot aku kecik sikit... ** perasan lebey...!!! sbb masih belom kelihatan peyot boncit ku.... maser adam dulu, baru 3 bulan org da kater ngndong 5 bulan.... walalalalalalalala......


ini la anak ibu akan jd manjer terlebey bler mood ayah ok... ayah akan layan dia mcm2... ni tgh mood nak melayan ler nie...=)

hehehehehehe......

budak tecik ni gak sangat pandai.... pandai sangat umpan si ayah tok ajak berjalan... tetiap petang adam akan naik motor ngn ayah pusing2 taman... tp lately ni after aku amik adam dari umah pengasoh, aku akan g opis en somi... then adam akan balik naik motor ngn en somi...

memandang kan aku kurang larat nak melayan adam, so balik kerja aku akan terus melepek d atas tilam empok.... after maghrib, kompom da terlena... adam aper jadi??? sumer ayah yg tentu kan... wakakakaka... tp biler adam ngader2 nak aku, terpaksala aku gagah kan diri mengurus dan melayan si budak tecik nie,,,,=)


buat muker comel!!!

ibu gigit kang baru tau....

hehehe... itu la adam yg sangat nothi sejak kebelakangan nie.... serius... kadang2 tak tahan beb..... sedey gak kalo tgh marah tu, aku siap marah n pang kaki adam.... wat to do, pembawakan kot.... =(

tp adam sangat la menguji kesabaran aku dan en somi.... 

en somi lg la mmg tempered, mmg tak boley tahan kalo adam ngader2 lebey.. last2 mmg naik tangan or else dia akan kater g kat ibu... jgn kaco ayah.... so aku gak la mangsa keadaan....

hope tak lama lg adam akan back to normal macam dolu2... dengar kater ibu... sekarang ibu faham pembawakan perangai tu... sayang anak ibu ketat ketat rapat rapat.....


ini budak sangat cengeng!

kadang2 kalo da tak sabar ini la jawapan nyer!!! aku akan marah n biarkan dia nanges sampai la dia sendiri dtg kat aku.... budak cengeng ni sangat manja.... macam maner la kalo da ader adeq nnt....

kat umah pengasoh "ibu mila", ibu kater dia ni sanagt behave... baik anak ibu kat umah org yer... kalo waktu free asik ber ABC sensorang diri... kalo tak berselawat or berzikir sambil enjut adeq dalam boyan.... nnt biler adam da ader adeq sendiri jgn malas2 jaga Baby A H tau.... 

hehehehe.... poyo lebey!

usia kandungan ku baru masuk minggu ker 16... so jantina masih tidak ketahuan... n aku pun tak scan paper..... so aku sekadar gelar kan Adeq A H.... belom ader pilihan nama pun lagi... cume pangkal nama akan bermula huruf A H jugak la.... =)

berjumper lagi d lain maser!

wassalam.....

2 comments:

Salina@IbuAqil said...

Amboi3!!
Sekali dtg tegok sini..
Dah besar dah anak teruna sorang ni..
TC & Happy Weekend!! ;)

εïз mummyHaza εïз said...

ooo adam nak dapat adik yek.. :)

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers