Wednesday, December 28, 2011

Mak Ai..... Gedabak NyeR.....



tp itu la yg berlaku....

naseb badan....

bukan tak bersyukur... tp mak ai... besor sgt ler plak... sampaikan takut nak menaip kat blog kesayangan aku ni ha.... 

en ikram ni sajer jer tau... kemain dier yer... sementara aku dalam bilik kebal td dia sesuker hati jer menukar monitor aku ni.... sampai kan raser cam nengok TV ler plak...:P

ok minggu ni minggu kesibukkan aku sampai la next week ok... sbb since aku wat payroll, week before 7hb aku da kena kire OT last month... then next week baru start dengan gaji.... mmg menanges la dis week sbb sampai opis jer da ngadap duit....* _ '

bonus, tak yah cakap ler... takkan meraser nyer... cukup la sekadar kalo tahun depan dapat increment... sedey keja ngn company cikai cam nie... nama gah, tempat cantik tp kebajikan staff tak d jaga sangat....

no fix increment, no bonus... cuti tahunan yg hanyer la 12 hari tu pun for thise yg da bekerja 2 tahun dan ke atas... kalo da 5 tahun baru la meraser nak cuti lebey2....

ermmm... naseb badan... nak sedap kan hati pk ler kat luar saner tu ramai yg menganggur.... 

ok la.... berceria pasai dak opis nie, sekarang aku da kerja kat bahagian account... every month aku kena wat payroll... ni major task aku la... maser memuler buat tu byk gak la yg silap... sedey giler... siap kena serang ngn staf la bagai... maklum la company ni tak berapa nak standard.. ader staff yg d layan bagai kan anak emas da ader gak yg d layan bagaikan anak tiri angkat...

so aku yg budak baru belajar ni kirer sumer standard jer.. so muler la ader yg mengamok kan...

hahahaha.... ader aku kesah...

ok gua mau balik dulu yer... da kol 5 pm da....


2 comments:

Salina@IbuAqil said...

Ni baru jelas nak tgk muka sebijik2.. Hik3!!!

Fieza79 said...

jelas dan puas berblog...

sama la kita keje di opis yg tak bape nak standard...kdg2 skt jiwa dibuat nya...

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers