Friday, September 2, 2011

MenDiamKan DiRi...



sian ank ibu nie ha... 
maaf kan ibu sayang... next week kiter terpaksa cancelkan plan yg da lama ibu rancang tok g jenjalan tu yer... kiter dok umah, ibu bawak adam main2 kat playground.. ronda2 naik motor... adam suker naik motor kan.... kalo berkesempatan kiter balik umah opah tapah yer... ayah work... so kena utamakan mana yg utama...

semalam naseb auntie CT dtg... ok sikit la ader keceriaan d halaman rumah kiter... kalo tak suasaner tegang tu akan berlanjutan... besh kan kiter tido celeca malam td kan... hehehe:P

aper la yg d mengertikan sangat anak kecil ni? kadang2 biler adam nampak ibu nanges, bergenang mata dia... dan2 tu dtg peluk aku konon nak memujuk... syukur Ya Allah atas zuriat yg Kau berikan ini... sungguh bijak anak kecil nie... walaupun baru berusia setahun 10 bulan... tp kadang2 si kecik ni gak yg menjadi penghibur aku... keletah dia.. sbb nyer adam da muler pandai nak nyembang.. so aku tak sunyi.. sungguh bahagia...

diam...
lebey baik kan dari bercakap.. dosa pun kurang... ^ - ^
keretakan yg makin jelas tercalar da tak mampu aku selindung... 
aku da cuber nak warnakan dgn warna2 ceria... nak corak kan dengan lukisan2 indah tp nampak nyer aku tewas.. aku gagal... dan mungkin ini yg telah tersurat... dan mungkin ader hikmah nyer... dan mungkin amat susah untuk aku memaafkan KAMU.. 

aku sedar aku mmg banyak kekurangan... kekurangan yg jelas nyata n bersuluh... so mmg tiada penafian di atas kekurangan itu... dan aku malas utk berbalah tentang kehebatan KAMU.. mungkin benar KAMU hebat... hebat dalam mencaturkan kehidupan org lain! 

aku tak tau aper yg bakal berlaku esok hari... cuma aku mohon d berikan kekuatan utk tempoh sumer benda ni... sekadar mengingat kan kenangan manis, aku berkenalan ngn en hubby (DIA) seawal usia aku 18 tahun... sekarang aku da 27 tahun... means da 9 tahun aku berpacaran bersama... d awal perhubungan mmg terlalu sukar n perit buat KAMI... kemudian terpisah dek jarak utara dan timur... dan akhirnyer mmg nyata jodoh KAMI untuk bersatu kuat...  DIA mmg bersungguh2 nak jadikan aku isteri walaupun kadang2 aku ngelat dan kurang yakin akan jodoh ini... syukur alhamdulillah KAMI ttp bersatu... 

yups! mmg aku sayang kan DIA.. sayang yg teramat sangat... dan DIA juga terlalu sayang kan aku.. cuma DIA tersepit antara aku DIA dan KAMU. DIA juga menagis, DIA juga sedey dan tertekan... DIA juga pny perasaan.. DIA tak pny saper utk mengadu... aku sekurang2nyer pny blog utk meluahkan... DIA juga merintih dgn masalah yg timbul... tp KAMI buntu mencari jalan penyelesaian... ego sangat kah aku? ego sangat ker DIA... tak... yg pasti KAMI tersepit.. bagai d luah mati mak, d telan mati bapak... pendek kater, KAMI mangsa keadaan... KAMI org yg kurang beriman... KAMI pasrah dan redha atas aper jua yg bakal berlaku..

DIA jugala yg byk menyara aku since aku digree.. yg selalu penuhi kehendak aku, melayan aku, bersusah senang sewaktu belajar dengan aku... bantu aku dapatkan kerja dan macam2 lagi... DIA juga la insan yg terlalu sayang kan aku... DIA tak penah curang dengan aku... walaupun aku hanya wanita ke3 yg berjaya mencuri hati DIA.. DIA juga la yg telah memberikan aku zuriat sechomel ADAM... KAMI bahagia... KAMI gembira... byk perkara KAMI lalui bersama... dan penah gak terpikir, aper akan jadi kat aku andai DIA tak ader? dan soklan itu sgt menghantui aku... 

tp sekarang dengan kewujudan ADAM aku pny semangat yg berbeza... walau aperpun yg terjadi aku harus teruskan hidup... aku harus buktikan adam tidak akan ader kekurangan...

dan sekarang, utk sekian kali nyer kami d uji lagi... tapi kali ini aku tewas... dan aku tewas utk bermasalah.... aku tewas utk bersabar... aku tewas utk berlakon... aku da tak punya kekuatan utk berselindung... aku tak mampu nak berpura2...  mungkin segalanyer sudah tersurat n tersirat 1001 hikmah yg mungkin aku sendiri tak pasti... mendiam kan diri lebey baik dari aku terus berkata... 

jika kalian membaca... tak perlu tny kenapa... tak perlu bersusah payah nak menghulurkan tangan... cukup la sekadar mendoakan JODOH KAMI panjang utk kebaikan ADAM.. aku benci ngn sikap lemah aku... aku benci ngn sikap biarlah aku... aku benci pada air mata.. aku benci aku benci... tp aku insan lemah serba serbi kekurangan... 

hijrah? mungkin itu yg bakal berlaku... samada sekadar aku sahaja, atau aku dan ADAM, atau aku ADAM dan DIA... sumer boley berlaku... tp mana hala tuju aku? itu aku tak pasti... aku da malas mengharap... aku da bosan merancang... biar la sekadar aku ikut kan sahaja apa yg telah tersurat... mungkin juga KAMU ader yg lebey baik dari aku yg bisa menggantikan aku.. yg bisa memuaskan hati KAMU... aku pasrah...

aku sekadar menanti apa akan terjadi esok hari.... mampu ker aku hadapai nyer? cukup kuat ker aku? 

2 comments:

miss jue said...

nape ni kak? raya2 ni, tak mau la sedih2. semalam pegi raya umah mertua akak, ingatkan akak ada. boleh la kenal2.

salam aidilfitri.senyum selalu ok?

εïз mummyHaza εïз said...

asam garam rumaah tangga zura... :) Allah menguji orang yang di kasihiNya.. Banyakkan beristigfar...

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers