Friday, September 16, 2011

Melaka ~~~~ macam namo g da peh nie...=(

sedikit update pasal FIL...

alhamdulillah da semakin sihat... cumernyer sakit tu maintain ader tp better than nothing la kan.... doc tak bg tunduk2 kalo boley jgn semayang biaser... semayang dok atas kosi jer... n itu la yg di lakukan oley FIL sekarang... so ruang tamu jd tempat FIL beribadat n beristirehat... kengkawan dtg menziarah pun senang...


*** tp sedikit makan hati sbb mlm td lil adam kena marah ngn FIL... 
15/09/2011 ~ tetap aku akan ingat moment ini...

sbb aper? sbb adam suker wat bising n sepah barang.... kebetolan mlm td maser adam amik frame atas kabinet tv tu acu kejar nak selamat kan frame tu, tp biaser la adam kalo d kejar dia akan campak brg yg ader kat tgn dia... so dia campak kat aku jew pun frame tue.... suddenly FIL marah2 n tinggi sore kat adam... (sejibik care nyer time dia marah aku suatu ketika dulu) aku da teraser da... tp diam kan diri jer... sekali dtg marah2 lg sampai adam takut n pegang tgn aku... FIL dtg n pukul kaki adam... pada aku pukulan tu kuat... akhirnyer... ADAM NANES....=( aku x marah kalo org nak pukul or marah adam... sbb aku pun selalu marahkan adam... cumer biarla kena keadaan nyer tue... even mak aku pun selalu marah aku time aku marah adam... tp ni terbalik plak.... ngn en hubby pun aku yg byk kali tegur cara dia marah adam... mmg la kalo nak marah, marah betoi2 jgn gelak2 pas tu, tp tak perlu la sampai nak naik tgn kan.... aku sendiri tak penah pukul adam... setakat tinggikan sore jer... 

niat hati nak terus bawak adam masuk bilik tido, tp aku pk aku masih berstatus anak, n aku hormatkan dia... tunggu after dinner aku terus masuk bilik wif adam... aku ingat pesan mak abah aku...=( lepak punya lepak, terus tido sampai pg...

mujur aku keja... n syukur alhamdulillah... 

.
.
.
.
.

~  ~  ~  ~  ~

.
.
.
.
.

ok la tutup citer sedey....
adam pun tgh bergumbira ngn abg kat umah mak ita...=) 
plan asal nak tinggalkan ngn en hubby kat bota, tp no no no no..... ngn en hubby sekali ikut aku pg ni... tetiber plak kater nak p opis... main game ler tue....:p

yeeeee haaaa.... akhirnyer kami keluar gak dari manjung and sekarang kami kat PD... umah mak long.... hahahaha... macam kat manjung tak ader pantai kan... bukan aper, g mandi pantai sbb kat sini ader kawan kak ain n kak long aisyah n kak chik aina... so adam pun besh main samer2... niat hati nak angkut sumer tp keta tak muat... so yg ni jer la yg mampu aku angkut dlm myvi aku... + aku takut tak dapat kawal.. anak org kan... setakat 3 org ni boley lg sbb diorg sendiri da besaw...=)


see... adam da tak takut ngn wave... siap berani ikut aku sampai ke tgh lagi... almaklumla sampai ke tengah air cetek lg... cumer nyer setakat wave sikit2... so tu yg adam berani tue... 



ni kami da kat area tgh... tp air still cetek... ain n aishah cari siput n batu karang sesat... sonok diorg cari2 kumpul then baling semula... kak ain da darjah 3, aisyah plak darjah 1... so diorg da cerdik n diorg ni pandai... peksa dapat no 1... tabik spring la aku kat diorg nie...:p

tp kan kak ain masih hisap botol! ops... terlebey sudah....^__*


pandai tak adam eja nama dia? 
*** hahahaha mmg ba wau dal wau ha la kalo korang cayer!

en hubby yg tulis.. tp sangat susah nak ajak adam dok bergambar kat situ....=)

tgh fall in love nak main air laout!

biler angkut ke pantai kejap jew dia berlari balik ker laout...


ok pulang ke rumah sudah....

ni afiq anak mak long...=) dats y mak long boley nyusukan adam lagi sbb mak long ader baby kecik.... tp sekarang afiq da pandai namo ngn org.. kalo d dokong pun asik nak mak long jew... anak manja mak long nie...


owwwwhhhhh.... sungguh comel ini budak!


kene geletek dek adam.... 
kamu sangat comel afiq!

.
.
.
.
.

ok bermuler la episod d melaka kota bersejarah....

ptg sampai kami makan d Ikan Bakar Parameswara...
pemandangan kat sini sangat besh! betoi2 kat pantai n macam terapong pung ader...
banyak meja n kosi... bersih yg menarik tue..


ni la kedai nyer...
sempat aku snap walaupun dokong adam...:p


ni antara pilihan juadah yg fresh2 yg diorg ader....


tgh opah n en hubby sibuk milih tanyer itu dan ini, sempat gak la maksu posing... bewat ooo nak wat piece tue sbb adam kan da besaw....=) **siler tgk tgn maksu yg kerut2 nak tahan adam tue....


byk betoi en hubby pilih lauk.... kami share2 belanja makan opah n maksu... sbb mak su da nak balik sandakan sambung semester balik... pasni tak tau jumper biler lagi kan.... maksu n opah byk tolong aku pung! 

** en hubby g kursus 2 minggu, diorg gak yg teman aku....
** en hubby g obersi seminggu pung, diorg teman aku....
** en hubby g belayar ke sarang tebuan tu pung diorg teman kan aku....
** adam sakit time en hubby tak ader pung, diorg gak yg dtg teman kan aku....

pendek kater, selama mak su cuti 4 bulan ni diorg selalu ulang alik ke rumah aku... syukur nikmat Allah, kalo tak ader mak su n opah tak tau pader saper aku nak mintak tolong... kompom aku benti keja!
yabeda bedu......^__*

.
.
.

haaaa.... ni la asil dari pilihan yg telah d buat..... aku nak komen satu2 sbb sangat2 tak puas hati!


mujur la yg ni menawan hati.... aku kasi A++....

sbb aku mmg suker udang goreng butter... tp boley di katerkan half dari udang ni adam jew yg makan....=( padan muker aku!


yg ni plak kami order ikan bakar bercili..
tp cilir dia kelat n macam tak masak betoi...=(

so en hubby yg asal nyer menu feberet pun tak lalu makan!


tak berkenan dek tekak aku! sbb sos dia yg wat kami sumer patah selera.... mintak ikan sweet sour, tp biler sampai macam ikan goreng yg d taburkan dgn ready made sos + accessories tambahan berupa salad kobis n cili besaw...


kangkung ikan masin... boley trahan raser nyer... macam kiter biaser masak kat dapur tue...=)


S. E. P. A. H. A. T.
korang penah try tak?

en hubby amik sbb nak try.. tp failed!!
tekak tak dapat terima...

opah yg habes kan sbb opah kater sayang membazir... 
 

opah yg makan lauk jer... nasi da tak lalu sbb masih kenyah makan tgh hari...=0


mak su pun makan byk tp bukan sebab sedap sebab tak mo membazir...

en hubby muker kelat sbb tak puas hati ngn masakan diorg...
kami mmg suker makan seefood tp biler masakan tak kena tak boley blah... 
selalunyer sekor sorg pun ok... ni kami ber4 nak habeskan ikan 2 ekor pun payah!

last2 sekali aku yg habeskan sumer ikan.... burrrrllllkkk... aku kekenyangan....


adam yg da kenyang muler main nasi n wat kacaw....=)

moral of the story, kami frust... byr agak mahal tp quality makanan yg tak memuaskan... so peh ni namo percaya da rekemen org makan sedap kat sana kat situ... pas ni try n error jew la... sbb da la bawak opah n maksu kan... kuang kuang kuang....

.
.
.

ok perjalanan kami di teruskan pada sebelah malam...
kami naik MELAKA RIVER CRUISE....

yg ni aku puas hati sbb pemandangan sangat cantik!

tak lepaskan peluang kami tempah gambar potret tok adam...=)


kami tempah sebelom naik bot.... sebenar nyer jgn tak percaya, ni request dari adam k... nampak boat jew terus mintak kat ayah... ayah nak boat...

en hubby ngn adam opkos sentiaser cair kan... so kami pun naik la boat...:p


awal nyer adam agak takut.... membeku kat atas riba aku... ^__^


antara pemandangan yg ader...


berpindah kat ayah plak sbb aku da letih + kebas kaki...


tp kejap jew dia membeku.... tetiber berani plak sbb mak su yg ajar... mak su ajar tgk air main2.. terus boat itu adam yg punyer!


adam berkeliaran kami pun snap ler sekeping sebagai kenangan indah kami...=)


sekeping gambar kami bertiga...:p


acu n adam...

manja acu ni...
acu selalu cakap naseb ko comey kalo tak da lama aku pang!!!

hahahahahaha... ayat tak boley blah dari acu.... sbb adam ngn acu ni cam anjing n kucing asik nak berkuntor jew.... habes pipi acu adam cubit... cubit sampai tinggal kesan beb!


acu n opah...=)

love both of you....


ok tak acu n opah berposing?

sempoi kan....

^__*


ni la buktinyer...
kalo adam gewam bergini la dia....

mencubit!
gewam giler dia bile en hubby nak pegang2 dia....
tgk la muker adam yg tgh gewam tue...


hahahahhaa.... boat ini aku yg pny..
*kater adam dalam hati...


alamak, manja nyer mereka ini!


dan akhir sekali sebelom kami pulang....

dapat gak bergambo reramai walawpun en hubby tak masuk.... sbb kalo ader en hubby saper plak nak tolong snap kan kan? hehehhee... nak beli DSLR raser macam membazir... bukan nyer aku ni pro pun nak tangkap gambo kan... cukup la sekadar ader nikon ni tok abadikan kenangan indah hidup kami sumer!

ok la bersambung d lain entry yer... da panjang benor ni aku menaip... and da 3 4 kali mr B masuk opis aku nie... BZ nampak nyer...:p


1 comment:

Sufia Mahzan said...

Ikan Bakar Parameswara tu terlalu famous jadi masakan dah tak sedap. Memang terkejutlah dapat ikan sweet sour dapat kuah sos mcm tu je. Geram juga masa tu. Tulah last time kami pergi.
Now kami pergi ke Jeti Anjung Batu, now very far from there. Nice food jugaklah..and quite reasonable jugaklah harga.

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers