Thursday, September 22, 2011

100% kater Adam mmg anak MaNja... ^ __0

salam penuh manja sumer....=)

hehehe... mood happy sbb sy mmg manja kan adam... biar la org kater aper pun!
asal ko nak jeles... bukan nyer manja melampau pung! bab salah kena marah gak... kena piat gak tinger tecik tue... salah tetap salah... but di susuli dgn explanation... ^__*

""kater beliau: ok la tue si polan marah adam.... punishment gak!""

beb, nak marah budak tak perlu herdik la... budak umo tak sampai 2 tahun wat do u aspect from him? siap tanyer2 faham? faham? gilor ke hapo!

ops... awak teraser ker? sowi... but hati sy lebey terasa biler kamu pukul anak sy... sy tak tipu air mata yg jatuh pertama kali biler lihat anak d pukul tu dtg dr hati sy yg sgt2 terasa! mmg sy raser nak menjerit kuat kuat... 
kalo anak sy nakal, itu baka dari kiter gak.. 
kalo anak kiter aktif tu makna nyer anak kiter nye otak berjalan... org kater budak pandai... kiter cumer perlu control n guide dia supaya tak OVER!
kalo anak kiter tu kuat bercakap pot pet pot pet makna nyer dia sedang belajar.. belajar memahami dan belajar tok hidup!

sy masuk bilik! sy menagis... yer! awak kater awak terasa juga, tp terasa awak tak sama macam aper yg sy raser... mmg awak senang tuk maafkan, begitu juga sy.. tp hati tuk meluper kan? NO NO NO!!... kalo awak nak kater sy ego, terpulang... tp kalo sy ego, sy akan pang balik jer! baru puas hati sy!

S.T.O.P !!!

.
.
.


haaaa... ni la anak manja sy!... antara faktor utama napa adam manja sbb dia BF...
so tetiap malam tido asik nak berpelok pelok jew...

pantang lepas kan dari tangan kompom tak sampai 30 minit adam akan jaga balik....

+ aku sayang adam sangat2... owang tua2 kater kalo dari baby kiter terlalu epok budak so dia akan jd rapat n manja ngn kiter... so aku practice... mmg menjadi... d sbb kan terlalu manja la aku nak segala nyer terbaik buat adam... bukan over2 yew kawan2.. stil ader batas nyew.. n hope adam akan memahami atas ketegasan ibu dia nie... kalo salah aku ttp akan piat tinger mulus dia ni ha...


baru pas kena marah! ni la muker adam kalo kena marah...
aku marah dia sbb dia nak turun main pasir...

adam ni mmg pantang nampak tanah n pasir... mmg dia akan main2... so di sebabkan aku terluper bawak kasut dia aku tak kasi turun... so ni la jadi nyew... 

yups! mana yg patut aku tetap bertegas!


pujuk pujuk balik, explain elok2... adam akan faham Y?

so mucuk mucuk ibu ni.. hamik kau aku chium2 adam sampai dia lemas!
hehehehe... kejap jew, pastu dia akn ok balik..=)

da boley main2 balik da... tp atas meja makan jew la selagi makanan x sampai...


kih kih kih....
kena dera dengan ibu!

lepas aku gigit adam kater syakit!!
ader aku kesah....? mmg gewam sangat2 ngn ini budak...
sementara satu kan so kena la bg manja puas2...

**tp sekarang, mungkin mak ita ajar kot, tipa kali balik dr keja nampak ayah adam akan cakap:

adam: ayah, nak adeq!
ayah: haa? ibu ajar la nie...
ibu: no no no... ibu pun td terkejut dengar....

mungkin mak ita la yg ajar kot... d sebab kan mama mayraa n mama qaseh da berisi... mayra da setahun 3 bulan, qaseh plak da 8 bulan... so next yr diorg da ader adik!
aku ni ha, adam da dua tahun masih belom ader tanda2... dats y la kot mak ita ngajor adam cakap cenggitue.. ahaks!! 

.
.
.

insyaAllah ader rezeki tak ke mana kan?


sangat suker pixca nie...=)

adam gewam aku asik buli dia...


permainan kami mmg kasar...
aku suker geletek2 adam ni... gomol2 adam mmg feberet aku!




credit to maksu atas gambar2 td yer... 

sangat besh n sangat simbolik... huhu...


adam gak anak manja mak su milla!!

pantang acu pakai stokin kompom adam akan dok dekat ngn acu! pada adam kalo acu da pakai stokin means acu nak bawak dia g ronda2 naik moto!


see, anak manja acu ni... byk benda yg acu ajar... almaklum la dok nak dekat 2 bulan ngn acu kan... maser dok ngn acu tu, aku balik keja jew da tahu tu, esok plak da pandai itu ini...
tetiap hari ader jer perkembangan adam yg baguih maser dok ngn acu... tp kalo dok umah jer, suker perang n gusti ngn acu... habes pp acu adam wat calar balar...

acu selalu ckp, naseb ko comey, kalo tak da lama aku hempok!

hahahhaha...

p/s: acu da balik sabah... aper kabar acu kat sana kan? hope acu sihat selalu... acu belajar rajin2 tau... jg diri leklok kat tempat org tue... sayang acu!


4 comments:

amiey lee said...

ibu mana yang tak sayangkan anak zura kan..heeee

takpa yang penting kta tau cmner nk guide anak2 kta...

heee kta plak memang anak tu jadi mcm kawan dh..siap main mak2 masak2 ngan depa skali.. tapi kalau nakal kena tegurla

Nigina said...

aaa kekadang anak saya pun suka bila saya epok dia hehehehe...

Salina@IbuAqil said...

yang, kalo ina pun bleh leleh ayor mata kalo ORANG marah pukul anak kita.. Kita yang ngandungkan deme 9 bln.. Kadang2 ayah Aqil pukul dia pun ina sentap walaupun sememang salah Aqil tu kira besar jgklah.. Pukul bkn kuat skadar pengajaran tp naluri ibu ttp naluri seorang ibu.. Budak2 kan, apalah yang depa tau.. Cuma bleh bagi penjelasan dengan tegas.. Supaya dpt membentuk disiplin dia.. Biarkan dia aktif lincah yg penting dia tahu dimana dia harus sesuaikan diri & disiplin kan diri dia.. kan dear?! sabar ye.. selagi bleh bincang elok2 bincang elok2.. okeh.. ;) inapun manjakan Aqil tapi x semestinya manja tu maksudnya Aqil bleh buat apa saja yg dia suka.. Salah ttp salah.. ;)

ieda said...

sedih lak baca entry ni sebab baru 2 hari lepas marahkan Haziq. Huhu...Lepas marah Haziq tu dalam hati marah pada diri sendiri lak

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers