Tuesday, March 15, 2011

Ceritera Langkawi :: LIYR :: aku dalam keterpaksaan.....

mmg memenatkan biler harus menghadirkan diri ke langkawi..
tp ramai yg cakap selamat berseronok ke saner...

ikhlas aku pergi mmg tak sonok langsung...
sebab nyer...
pergi atas urusan kerja
budget tak cukup
kalo g saner kan kompom nak berhabesan...
tp biler kewangan terhad mmg tak syok!!

alhamdulillah aku sampai dgn selamat ke saner...
bersama ibu tersayang n adam...
tak ketinggalan my lovely hubby!
aku sampai langkawi mmg da petang...
dari kuala perlis... naseb parking ader tempat special..
kalo tak kompom jalan jauh sbb parking da penuh...
musim cuti sekolah koh kot...

sampai langkawi perkara pertama adalah sessi borong coklat..
sessi beli membeli aper yg di pesan...
untung haji ismail sbb aku n mak jer nak dekat RM500 habes=))

cek in hotel..(dok kat bella vista ok!) company yg sponsor=)
rehat jap then g jalan2 ronda2 lagi... naseb da book awai kat tempat yg samer... keta sewa pun dapat rate murah sbb da kenai.. kalo tak rate cuti sekolah RM120.00 ok... aku dapat RM80.00... kira ok la kan... nnt aku claim balik kat opis... en accountant siler lepas kan claim sy okies!!
 kami g makan2 kat kedai ala2 thai gitue!!

segala nyer pedas=))
ok ni second day @ Awana Porta Malai...
kat tempat form d ader kan ok...
cuber korang bayang kan caner aku nak masuk ball room ngn si kecik adam yg tak mo lepas nie...
sgt geram yg teramat sgt... tp naseb baik en hubby yg banyak kali beralah... at last dier yg masuk attent the forum... aku dok luar kat pontoon with my mom n adam... kami plak yg melangok=))

see... adam yg sgt happy... wat muker tak bersalah=)
kejap jer aku stay kat luar ni then aku bawak mak ronda2 kat pantai cenang..

nak shopping2 kat sebelah underwaterword!


tgh ari kami makan kat Wan Thai... 
asal tak makan kat hotel...
sbb tak nak la...

ari tu makan kat sini sedap...
saje jer en hubby nak bawak mak makan sini...
aku tak sempat nak snap gambo sbb adam meragam..
menages kuat2 sampai satu restoran dengar...

last2 adam kalo nanges kompom akan muntah!
so abes baju aku...
nak marah anak sendiri... ikut hati nak tepuk jer... tp sayang...
aku tinggi suara pun adam da teresak2.. nikan nak pukul...
sian anak aku yg sorang nie...

ok ni citer sebelah petang plak...
g shopping komplek nak berhabes duit lagi=)

adam penat last2 sekali dier baring atas lantai...
adam new habit..

biler tegor kang ngamuk sakan... anak saper ntah nie=))

ok mmg d akui aku mmg tak berjalan sakan pun... sekadar jgn tak jalan2 jer...
see.. sekarang kami da on the way back to kuala perlis..

pagi sabtu da balik...
keadaan jeti mmg agak merimaskan..
org yg sangat padat...

adam oways aku dokong sbb takut hilang...
mmg terlalu ramai manusia kat jeti plaza langkawi tue..
tak dapat d nafikan...

kami d gurun sudah...
benti solat jap=))

sebelum meneruskan perjalan pulang!

aper jadi ngn forum?
ntah sumpah aku tak faham aper pun...
kah kah kah...

next mei ader another forum...
awal2 aku da pesan kat my boss... you should go... not me...
sbb kalo anta aku gak kompom aku balik dgn hand out jer...
maner la aku paham yatch nyer law...

pendek citer mmg sangat memenat kan=))

 

3 comments:

bonda dadif aka akish said...

amboii adam jenjalan ikot ibu g work yah..hepi2...

=)

Husna Ariffin said...

haaa...dah kena charge baju tu...masuk account k...

Husna Ariffin said...

haaa...dah kena charge dah baju yg ditayangkan tu yeee...

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers