Thursday, March 17, 2011

Belum di izinkan Allah lagi=))

Waaa… badan sangat tak best!!

Setelah d beri harapan 2 minggu tak berkibar bendera merah, akhirnya aku tewas gak… mungkin telur2 yg di hasilkan tidak sekuat dahulu… kah kah kah… ayat tak boley blah kan… erm… nampaknyer jurang adam ngn adik dier kompom la 3 tahun… kih kih kih… en hubby kater hope new baby akan lahir samer tarikh ngn dier… just wait n see=))

Mmg da d jangka pun… kalo d ikutkan mmg aku n en hubby da plan for second baby… tp Allah masih belum mengizinkan.. sebab nyer…. Mungkin adam masih mahu d manja manja kot… anak manja aku tu mmg byk ragam nyer lately nie… owaysz nak aku berkepit dgn dier jer… kalo time aku nak masak… kussss semangat kompom perlukan kesabaran yg tinggi…

NGACO JER!!!! Hehehehe…. Nak tau cenggana little hero ni ngaco? Muler2 mintak sudu.. da bosan mintak sudip.. da bosan mintak d turunkan sumer sekali koleksi sudu2 yg ader! HABES SEPAH sumer… biler yg itu pun dier bosan… muler la nak besen nak kuali… last2 terabor….. sabaw sabaw sabaw!!!
Balik pader citer new baby… seperti yg aku jangka pun… tambahan plak aku travel jauh sgt last week.. bende last minute arrangement plak tue… plus pressure… ntah la sumer tolak campur byk bg effect gak kat aku… tp pendek kater Allah belum mengizinkan lagi…

Syukur gak Alhamdulillah… tak nafikan aku gak banyak kekurangan.. insan jahil… aku raser perlu perbaiki diri untuk jadi ibu yg terbaik.. lately ni aku byk sgt culas.. bab itu bab ini… my mom pun byk sudah tegur.. mungkin ader hikmah nyer kot.. to en hubby, hope kiter samer2 betoikan apery g salah ek.. sampai biler cenggini kan?? Nnt kalo adam nothy nak salahkan saper? Nak marah kiter pun lebey kurang kan.. tak aci la kan…

Effect nyer, today aku demam… da telan panadol n ponstant.. kepala berat sgt.. nak makan pun tak lalu.. tp biler pk adam… telan gak la.. mlm td tak makan langsung sbb badan panas sgt.. mujur adam tak nyangkit.. drive keta td pun mcm weng2.. actually my mom pun demam rite now.. hope mak cepat sembuh yer…

 
biler agak nyer nak sambut baby baru eh?? kih kih..

p/s: da luper da ker sakit bersalin???... berangan nak ader baby baru... teringat pengalaman bersalin... pengalaman berpantang yg byk sgt ragam nyer...



 

7 comments:

Iela Fazielah said...

zura..mungkin lom rezki... tp serius.. sakit bersalin tu kejap je kan... pastu mcm lupa terus.. time nak bersalin je berdeber..haha.. neway..ila doakan usahamu berjaya,....tunggu lepas bendera merah pergi.. sblm hari ke 14..usaha bersungguh2 je.. pasti berjaya... n dah moleh mkn folic asid da... kasi subur..hehe

aanie said...

xpe, belum rezeki...insya-Allah nanti ada la tu...:)

hehe...bila ckp psl baby baru, bab sakit bersalin ngan pantang la yg lemah skit...huhu....

mamalieyna said...

seronok dgr khabar kawan2 yg peknen kan..Insyaallah nnti giliran kita..eina pun sedang menanti dgn sabar..hu~ selalu peyet lambat, meghrp sgt, siap bertest2 bagai..sekali..hu~ -ve..

Insyaallah...nnti ada la kan..

SweetSyaza said...

comel baby tu...
apa salahnya kalo akk de baby baru lg kan?hehe...msti comel :)

Adyshariz said...

insyaAllah..rezeki zura akan smpai juga..sha pon tgh mengharap ni..

caiyok3x

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

bukan rezeki zura lagi tue...takpe masih baru tumpukan dulu perhatian pada adam ye...
cik jue lagi le farisyah dah nak masuk 5 tahun pun masih belum ade rezeki lagi

bonda dadif aka akish said...

peewit...udah berangan2 yah....

ehehheheh..takpe..ade rezeki..insyaalh akan dtg time itu zura...

same like me...pikir...musti ade sebab musabab..nape ALLAH pendingkan niat kite tuh..
=)

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers