Friday, February 4, 2011

Renungan Anak Ketenangan Jiwa...

Salam pagi jumaat sumer...
ader ker org nak singgah blog tecik aku nie..
da la ramai yg bercuti kan..
sian aku yg masih sedia berkhidmat kat opis nie...
.
.
.
ikut hati nak EL hari nie sbb adam mlm td tetiber demam..
terjaga dari tido then muntah segala bagai isi yg ader dlam perut dier..
sian anak ibu...
.
.
.
suddenly terus panas badan..
aku terus bg ubat demam..
ubat batuk da bg before tido..
atas nasihat jiran jgn ikut dos n kekerapan bg ubat so aku kurang kan dos ubat adam..
dari 2.5ml aku cumer bg 2.0ml jer..
dari kena bg 3 ker 4 kali sari aku just bg 2 kali sehari..
itu pun atas keperluan..
.
.
ikut cakap nurse a.k.a jiran aku nie, ubat tak boely kerap bg sampai adam da cecah 5 tahun. 
sebab nyer, ubat boley melemahkan otak n at the same time 
boley membantutkan proses ketahanan badan..
.
.
aku tak amik bulat2 la kater dier, aku tny doktor personally..
n the doktor also say yes!!
so tepuk dada tny selera..
pelik gak la ngn pendapat sumer nie kan..
but the best thing, tawakal to ALLAH lebey penting kan..
aku harapkan adam akan lebey kuat lawan segala penyakit bagai..
.
.
see...
renungan yg bisa mencairkan hati ibu ini...
sayang anak ibu...
semalam ibu penat sgt, ibu tak dapat layan adam main.. sorry yer sayang...
balik nak masak lagi...=((
.
.
.
sian sgt2 kat anak ibu nie...
cumer nyer aku ttp bersyukur aku masih dapat breastfeed adam
sehingga ke hari ini even sekarang aku da stop pumping n adam pun da semakin serasi ngn susi MAMIL GOLD.. love you dear...


jgn luper klik yer=))

7 comments:

SweetSyaza said...

ibu,comel lah mata anak ibu....hehe

suri solehah said...

salam..sian kat dia..memang sekarang dah lain skit pendapat org kesihatan..kalau dulu baby cucuk diorg bekalkan ubat,,sekarang tak lagi sbb sama ngan yg ditulis tulah..kalau saya pun setuju jgn beri ubat sangat..mak2 kita dulu jelum je badan ngan daun2 kan...tapi kadang panas sangat risau gak..

maszmadi said...

sian kat adam, semoga semakin sihat yerk..

azura said...

Salam, cian kat adam...smoga adam cepat sembuh ye... bile la mummy zura nk jumpa adam kn...huhuuhuhu..x berkesempatan lg jumpa ngn si comel ni kn...

Fieza79 said...

cepat sembuh ye Adam....ohh mcm tu ke..tk penah tahu la pulak kalau bg ubat kerap2 ada effect laen...kita kalau blh nak la bg ubat kerap spya cpt sembuh anak kita tu kan..

cik puan akish said...

demam pule dak adam nih....muge cpt baek ye syg...

owhh ya kah..pas nih akn kurangkan dos ubat kt dadif...

emmmm

Adyshariz said...

ubat yg dok bagi tuk ketahanan badan dia, kalau bole try alternative yg lain dulu, sb ank aisha mmg tak makan ubat batuk n selsema, cuma amalkan petua yg ada, tapi kalau ubat demam mmg kene bagi la, tepek skali dgn cool fever n kain basah..

kesian tgk budak sakit, tak sanggup nk tgk keadaan mereka

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers