Wednesday, February 9, 2011

Anak kecil ini sudah banyak mengerti...:p

perasaan aku tatkala ini sgt berbunga2 walaupun ader tercalit raser bersalah terhadap my little prince...
malam td adam JATUH KATIL!!!
sgt raser bersalah sbb aku terlalu lena...=((
.
.
.
anak korang penah jatuh katil tak?
katil aku mmg tak tinggi maner pun, tp kalo da tgh lena tetiber jatuh kan ker terperanjat besar d wat nyer...
itu la yg berlaku terhadap my little prince mlm td...
aku sedar2 adam da menangis...
sgt raser bersalah...
.
.
.
terkenang caner adam boley jatuh. muler2 aku da sedar da adam kat hujung katil. tp tak sangka plak dier mampu nolak segala bender2 yg aku sendal kat hujung katil tue=)) **mmg lasak anak teruna aku tido lately nie... then aku baru terlelap balik, dgr2 adam da menangis=(( aku pun aper lagi, terus angkat. dokong n pujuk... naseb adam terus lena balik after aku pujuk tue... nenen pun sikit jer... kih kih kih... aku yg tepuk dahi.. lamer gak baru aku dapat tido balik.. sian adam... maaf kan ibu yer sayang...
.
.
.
tgh mengelamun tu la aku berkhayal sekejap...
mengenangkan perkembangan my little prince ni...

ibu: adam maner ball adam?
adam: terus mencari ball kat maner. kalo tak jumper sumer bilik dier masuk n tertunduk2 la mencari d segenap ruang yg ader...sambil membebel...(kids languange la yer)
ibu: adam kalo nak kuar kena pakai kasut. maner kasut?
adam: terus meluru ker rak kasut amik kasut then bg kat aku sambil hulur kaki...
ibu: adam jom mandi...
adam: kalo mood ok terus meluru ker toilet. kalo tak adam akan cakap nanak...
::
::
adam: fav kuar kan sumer buku dari laci kabinet. till jumper yg maner dier berminat...
then akan dtg terkedek kedek kat aku cakap nak nak nak...
mintak d bacer kan sampai dier puas hati=))
::
::
ibu: adam rindu ayah?
adam: terus amik tpon aku n cakap nak nak nak... (mintak nak cakap dgn ayah... sbb ayah selalu outstation) biler dapat cakap ngn ayah mulut macam bertih jagung... tp stil kids language la yer...:p
::
:: 
banyak da kan yg dak tecik nie pandai...   
byk tingkah laku yg dier da tiru..
::
first incident, en somi sakit kepala pening. aku soh adam picit... adam plak automatic g kat ayah nyer then picit kepala usap2 exactly macam aku buat kat dier... touching giler... siap cium kepala ayah lagi...
::
second incident, aku selalu main cubit manjer2 ngn en somi... n kadang2 da main kan sakit kena cubit... then aku akan cakap kat adam... "adam ibu sakit... ayah cubit"... adam plak automatic akan datang kat aku n big hug aku. sambil cium2 muah muah aku... lagi touching aku d wat nyer.. kalo aku ngadu kali kedua, adam takkan datang kat aku lagi tp akan serang ayah nyer sambil cubit or gigit maner yg dapat... kih kih kih...                                                                                                                                                                                          
.
.
.
begitu la perkembangan yg aku khayal kan sorang2 malam td...
sangat bijak ini budak..
moga2 adam akan terus bijak n membesar sihat sepanjang hayat...
hope impian ibu ayah nak tgk adam jd somebody akan termakbul..
yg penting jgn luper Allah yer sayang...:p
last but not least, ni gambar terbaru aku ngn en adam=))
makan kat luar berdua sbb ayah tak ader...
.
.
.
Ya ALLAH, lindungi lah anak kecil ku ini.. rahmati la anak ku ini Ya Rabb...
aku mmg insan yg kerdil lagi hina, tp aku mengharap ihsan mu memelihara zuriat2 ku ini... moga zuriat2 ku akan berbakti pader MU, Agama MU, dan sentiaser berader di bawah lindungan mu...
adam sayang, ibu sayang adam... moga adam jd anak yg bijak pandai yer... love u much2!!!


jgn luper klik yer=))

6 comments:

eima said...

adam dah membesar ...
comey je ...

cik puan akish said...

adam2....dah makin bijak...!!!

"udah big boy...."

=)

kite selalu kate begitu same dadif..kalo dia mengamok..atau nanes....

kalo mood ok...dia akn cool seketika..kalo idak..maka..bo layan!!

ahaa..dadif selalu jatuh...jatuh katil 2kali...jatuh kusi...manyak kali!!!

=(

Mrs.Imran said...

bagus la adam nih...dah besar dah, bijak lak tuh...mmg anak yg bijak

aanie said...

hehe..comey je adam ni....

a'ah, adam pun penah jatuh katil..tapi nasib baik ada toto kat bawah....adeih....

.: Ain aka Ibu Qaisara.. :. said...

sara pun penah jatuh katil..dah la masa tu die baru pandai golek2 je..dah sendal segala ujung katil, tapi die still jatuh jugak..seb baik tertiarap..tapi still risau..malam tu jugak ayah nye bukak katil tu, letak tilam atas lantai aje laaa..sampai laa skang ni haa..hehehe..

Cik Dya said...

paham2...cian sangat kalau anak jatuh katil kita tak sedar..it happened once to me..cian si kecik tu kan...nangis2 dia...mommy tido kroooh kroooh tak sedar..hehehe..
baby boy mmg tido lasak..huhu

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers