Thursday, December 23, 2010

Dalam Kenangan :: Adam Dua Bulan

waktu ni adam da dua bulan... kiter da balik ker KL. sbb aku harus masuk kerja semula after 2 month bercuti d rumah... menghabeskan maser mentrain diri untuk menjaga anak kecil sendirian d perantauan... aceh ceh... macam jauh jer bunyi nyer!! hik hik...

biler balik KL, hanyer tinggal seminggu jer lagi aku akan masuk kerja. n aku admit my mistake. lambat kenalkan adam ngn susu botol. jenuh aku ngajar adam. adam lak refuse!!! susah aku melayan anak kecil nie=(( sampaikan satu tahap, adam langsung tak mo nyusu even dier lapar. menanges berteriak... aku lak tak sampai hati nengoknyer... kalah ngn raser keibuan... aku pun sumbat tekk semula....

biler adam da muler nak nyusus botol, adam refuse ngn susu formula plak... time ni serius aku jahil pasal stock EBM. mmg aku jahil waktu nie... kalo d ikutkan baka aku mmg banyak susu. kalo la d perah kompom banyak susu kan... then g la bawak jumper doktor. macam2 cara aku lakukan. en somi alhamdulillah turut kan ajer... botol susu aku da beli dari serendah RM5.00 sehinggalah semahal RM55.00 sebotol... at the end cuber punyer cuber adam mau ngn botol n puting pigeon. tak mahal sgt n tak murah sgt... mampu milik la=))

then proses cubaan tinggalkan kat pengasoh... alhamdulillah, adam serasi ngn Mak Siti. Mak Siti pun sayang adam. umah Mak Siti pun selang 5 pintu jer dari umah aku... first day anta, adam kena ruam. sbb nyer Mak Siti terluper nak gribas tilam baby pader buaian dier... tapi sari jer da hilang. muler2 cuak gak la. sbb sayang anak kan... nak marah tak sampai hati...

sempat gak sebulan Mak Siti jaga adam. sbb lepas tue ayah dapat surat kebenaran pertukaran ker manjung perak. aku yg da masuk kerja 10 hari pun sempat bg notis 24hours jer. naseb boss baik n sayang aku. so dier tak amik tindakan kat kau=)) hooo reyyy.... gaji pun full kau!!!!so dalam tempoh seminggu aku berkemas n mula pack barang2 nak pindah ker perak... dalam maser yg samer, aku still dapat lawatan istimewa dari teman2 d kl. ramai gak yg bertandang sebelum aku berpindah... 

n duit collection adam jgn cakap la kan... almost 1k da dat time=)) thanks to sumer2 yg nyumbang.. ader bg duit ader bg prezen... n ader gak yg aku recycle balik coz da terlalu banyak. sharing is caring rite... prezen paling besar op kos la dari my GM, mr hazali da muncitt!!! n bermuler la aku jadi pengannggur terhormat.... dok umah jaga adam n syukur aku boley bg adam fullu bf sampai la adam genap 5 bulan=))

so this time adam sgt behave. sumer kater adam muker ayah. tak ikut muker aku langsung. cume kening n lesung pipit ikut aku... tu pasal comel!! hik hik... coz aku pun comel!!
k la nnt sambung story time adam mencecah umur 3 bulan plak eh=))

4 comments:

Cik Liyana said...

comeynya adam !! cik getah ciumm sikit meh...muahhaahhah!


GOSIP GETAH : GIRLFRIEND KHAIRUL FAHMI

Cik Jue said...

huhuhu kisah yang panjang..comel je adam niekan..

zue @ annaleeya said...

wahh.... byk part citer pasal adam eh???? chumellll...

chugie said...

cumel adam masa baby ye.. mbam lagi..

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers