Friday, November 26, 2010

anak ayah main ball besar :p

salam jumaat sumer...
hehehe... hari ni lambat lak nak update=)
minggu yg tersangat la bz...
bukan aper, masuk minggu ni aku da straight 3 minggu aku keja...
dari ahad ke ahad okey!!
sian adam.. sbb kdg2 aku angkut gak dier ke opis...
en somi pun tak terlepas... terpaksa la dier melayan kerenah adam sensorg...
aku terharu sgt ngn en somi...
kepergiaan aku ke singapore byk mengubah en somi...
dulu agak janggal la kalo en somi nak spend 24 hours ngn adam...
macam2 alasan yg en somi bg...
TAKUT 
*
SUSAH
*
TAK PANDAI
dan macam2 lagi la alasan en somi kalo aku soh dier tinggal berdua ngn adam...
tp since balik dari singapore ri tu, en somi byk berubah...

tambah sayang kat adam..
adam jd anak ayah!!
adam manja ngn ayah!!

en somi da tak kekok uruskan adam...
basuh berak adam pun ok...
mandikan adam pun ok...
layan n main2 ngn adam pun ok...

pendek kater en somi da makin serasi ngn adam...=)
perubahan yg sgt aku banggakan... 
bukan la makna nyer dulu en somi tak sayang kan adam...
means, dulu byk sgt alasan n slalu ngelak kalo aku mintak tolong jg adam...
even sabtu time aku kejer pun wajib en somi balik umah mak...
takut tak boley handle adam kater nyer..

tp last week, for the first time en somi jaga adam sendirian kat umah...
memandangkan ahad lepas aku kejer, en somi siap bawak adam g umah kenduri kawan dier lagi... waaaaa.... sungguh membanggakan... sayang en somi...!! 
tgk la aksi manja adam nie... kemain dier bermain lari2 guling2 tolak2 bola besar tu ngn ayah...
aku semakin hari semakin bangga ngn en somi... adam pun da besar da tak susah nak jaga... janji cukup makan cukup susu dier boley main sendiri2 n boley independent!!! 
aksi paling cool yg aku sempat snap gambar adam...
tp da wat mulut pulak...
hehehehe!!! 
sekarang adam suker sgt masukkan jari kat dalam mulut...
sbb da besar baru dapat habit ni so aku raser cam cute jer biler dier penat masuk jari dalam mulut. biler aku tarik tgn dier muler la dier menjerit marah... biler da marah dier kejar aku n biler da dapat adam akan gigit!!! ouchhhh!!!! sakit bebbb!!

5 comments:

cik puan akish said...

lame tak mai sini tgk adam....=)

zura@iwan said...

ada hikmahnya tu pegi spore...hb pndi jg adam dh...hehe

εïз mummyHaza εïз said...

hehehe selalunye cam tu la.. para hubby akan ks reason yg tu klu 1st time jaga.. K.haza keje syif selama 4 tahun, hubby tetap jaga anak2 walaupun malam. Walhal nursery tmpt anak2 duk dulu 24 jam ^___^

Dilla Ady said...

biase mula2 mmg camtu kot zura..dulu darlin dilla pun tak pandai gak..tp bile ade hari2 yg dilla tak larat urus anak, leh jek die tolong urus..

lame2 skang da terer da..hepi jek..sakit pening die leh tolong tgk2 kan anak..

akmafaizal said...

alhamdulillah...adam dh sehat.wah larat ke nak main ball batu tuh? akeke :P

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers