Monday, November 1, 2010

::adam d umah ibu ain::

salam satu november...
mesti ramai yg bersemangat waja kan biler da masuk bulan baru=)

just nak citer pasal adam ngn pengasoh baru..
alhamdulillah, akhirnyer ketemu jugak ngn pengasoh adam yg baru..
((IBU AIN))

pengasoh lamer?
siler abaikan yer...
aku tak bgtau pun lagi yg aku tak anta adam da kat umah dier...
cumer pg td aku msg kater aku tak anta minggu ni coz opah ader nak jg adam...
kah kah kah...
sungguh kejam diriku ini....

ader aku kesah...
korang nak tau, last week aku anta adam
sikit pun dier tak tanyer pasal adam masuk spital...
padahal bukan tak tau...
buat muker nohen jer... *ayat orang perak yer!!
so, asik aku jer nak jg hati dier, nak wat per kan.... kah kah kah!!!

so semalam aku pun g la giant wif adam..
mencari keperluan untuk letak kat umah ibu ain...
alamak adam ader dua ibu la plak...
susah gak cenggini kan=)

barang2 kat umah ummi sumer nyer ader lagi...
aku malas nak g amik...
kah kah kah...

tunggu en somi balik khamis ni baru nak g amik...

so pagi td aku pun kuar umah awal sikit. coz umah ibuain jauh cket. lagipun musti la takes time kan nak biaser kan adam.. maser muler2 sampai adam mmg da menanges=) tp biler aku dokong dier ok jer... then aku kuar kan segala bagai barang2 adam.. beg baju stok seminggu, pampaers, bekalan makanan: nasi bubur, kudapan n mainan2 adam... beside aku bg gak bantal n lapik toto=)) sajer aku prepare siap2 senang cket.  tak la beban kan ain sgt nnt... yg best nyer ibuain umpan adam ngn roto gardenia yg perisa jagung tu... mmg kegemaran adam. so ibuain terus amik dokong la si adam ni... yg adam lak biler da terpedaya, die mau la dokong ngn ibu ain. so aku pun aper lagi... cepat2 angkat kaki :p so aku tak tgk la sesi adam menages... tp biler masuk keta, aku lak yg nitik2 air mater (^__^)

hope adam serasi ngn ibuain..
insyaALLAH!!
set bedak, sabun, shampoo, cootan bath, losyen, minyak..

buai adam >> brand my dear...
penjual tu kater besi dier kuat n tebal...
ntah la main beli jer!! 
drypers=))
asal pack cenggini eh?
sbb nyer aku beli yg limited adition tu..
so kat umah adam pakai drypants=))

7 comments:

cik puan akish said...

oho...dpt ibu baru..dok umah baru....tape adam....namo notti2 yah...be a gud boi sayang...:)

zurazari said...

hehehe.. insyaALLAh...
hope sgt adam cepat serasi ngn Ibu Ain=))

Ummi Hanie said...

best kan lyn brg2 bby ni...

aha..tutorial tukar ayat linkwothin itu dh mnjadi nmpknye..tahniah ;)

chugie said...

alhamdulillah dh dpt pengasuh baru ya.. hope kali ni baguslah asuhannye kan?

zura, rsnye lebih baik ajar adam x guna buaian.. buaian tak bape bagus lah.. kalau kita yg guna di rumah, ok lah juga kan.. tp kalau nak di hantar ke rumah pengasuh.. mcm x confident je.. sbb dorang bukan tengok /jaga cam kita jaga kat umah.. (itu pandangan saje tau?)

zurazari said...

chugie
thankd dear...
sebenarnyer mmg da bgtau pengasoh tu..kalo boley biar adam tido bawah jer.. tp takut adam ngamuk tu yg beli gak buai. sbb ngn pengasoh lamer dier tido buai..first day ni hope adam tak ngamuk la.. lagipun adam kat umah tido pelok2 ngn zura=))

zurazari said...

ummi hanie=)
thanks dear bg tunjuk ajar...

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

ala mencik la tadi dah komen panjang2 tetiba hang plak...ok kita doakan yang terbaik untuk adam...Zura kena tabah hadapai semua ni k...memnag rasa susah hati biler anak tukar pengasuh sebab nak bagi diorang serasi amik masa sikit...kita dah banyak kali alami semua ni dah 3 kali balqis tukar pengasuh...harap berpara2 B4 this yang terjadi kat adam tak berulang balik k...sian anak2 tecik ni selalu jadi mangsa deraan mental & fizikal...

Tautan Kasih Cinta Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

My First Hero

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hero kedua !

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Bunga Penyeri Kehidupan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers